Jeg er heldig, det er jeg klar over. I mange år har selskapet mitt hatt vekst og levert overskudd. Våre ansatte spenner fra Australia til USA, og vi har ansatte i totalt fire kontinenter. Fra jeg våkner om morgen til jeg legger meg om kvelden er det aktivitet i Slack-kanalene våre og oppgavene ryddes unna i prosjektstyringsverktøyet Asana. Vi har orden på sakene våre, men som gründer av selskapet har jeg et problem — jeg er den eneste ansatte i Norge.

I tillegg verser det debatter i avisene og sosiale medier om at norske bedrifter må bli bedre til å konkurrere fordi Amazon er på full fart mot oss, svenskene er litt mer produktive og vi mangler både det ene og det andre for å konkurrere på verdensmarkedet.

Vel, jeg er nordmann og jeg konkurrerer på verdensmarkedet. Vi nordmenn mangler ingenting vi ikke lett kan tilegne oss, så dette vil bli temaer jeg vil ta opp på marketing.no.

Det vil bli lite av “5 tips for å øke rekkevidde på Facebook annonser” og “Derfor er SEO fortsatt(!) viktig”. Dette er taktikker, og det er det allerede mange andre flinke folk som deler rundt dette.

Jeg vil fokusere på mindset, strategier og systemer som ligger i bunn av god markedsføring og forretningsbygning. Jeg ønsker også å dele mye av innsikten og lærdommen jeg henter fra egne selskaper, og tenker at lille Norge kan være en fin tumleplass for å spre ideer og få tilbakemeldinger uten at det nødvendigvis kommer for nærme mine egne selskaper der ute.

Vil du vite mer om meg?

Mitt personlige nettsted finner du på kennethdreyer.com. Jeg har også profil på LinkedIn, Facebook og Instagram.

Selskapet mitt er We Are Brands. Flaggskipet vårt er Freddy (denne har vi lansert i flere land, blant annet Australia). Jeg er også involvert som investor og styremedlem i Factory Tøyen – et kontor for kreativer og orginaler i Oslo. Ved siden av dette investerer som liten hobbyinvestor både på børs og i startups.

Vil du komme i kontakt med meg? kd@wearebrands.com.